Heeft u regelmatig last van stress? Voelt u dat u steeds harder moet hollen om alles bij te benen? Bent u regelmatig nerveus en aan het piekeren? Wilt u meer rust en energie? Veel docenten voelen de druk om te presteren en overal op te moeten reageren. De eisen voor uzelf en anderen zijn hoog. Daarom stopt het schoolwerk niet. U staat altijd voor leerlingen en collega docenten klaar. U reageert ook in de avonden en het weekend op vragen. U merkt aan uw lichaam dat u moe bent, maar u luistert daar niet echt naar.

Stress is onvermijdelijk, het hoort bij het leven. Stress motiveert, maakt alert, geeft emoties en daagt uit. Een gezonde stress is nodig om goed te kunnen functioneren. Maar stress kan ook overweldigen en uit de hand lopen. Te lang last hebben van stress kan schadelijke gevolgen hebben voor lichaam en geest.stressbestendige-ondernemers-presteren-beter

De training Stress de Baas leert u om oorzaken van stress te analyseren en effectiever met stress om te gaan. En dat komt uzelf, de leerlingen en het team waarin u werkt ten goede!

De training Stress de Baas helpt u:

  • Op een nieuwe manier naar het fenomeen stress te kijken
  • Persoonlijke stress (oorzaken) op bewuste wijze te ontdekken en analyseren
  • Eigen vaardigheden en bronnen tegen permanente stress te mobiliseren
  • Mogelijkheden en grenzen in het omgaan met stress te herkennen
  • Schadelijke gevolgen van stress te verminderen
  • Effectieve strategieën van stressmanagement te gebruiken om lichamelijk en geestelijk gezond te blijven en daardoor productiever, effectiever en gezonder te leven.

Praktische informatie over vorm en werkwijze:

  • 1 groepsbijeenkomst en 2 persoonlijke coaching momenten
  • programma is verspreid over een periode van 1-2 maanden
  • groepsgrootte tussen de 6 en 8 personen voor optimaal resultaat
  • groepsbijeenkomst vindt bij voorkeur plaats buiten de school, persoonlijke coaching op school zelf
  • “Stress de Baas” kan ook op individuele basis en als onderdeel van een persoonlijk coaching traject
  • Klaas ter Veen

    Leidinggevende, De Meerwaarde, Barneveld


    De adviezen van Carel de Vries in de timemanagement training hebben me goed geholpen. De aanpassing van het werken met de mail levert veel tijdwinst op. De training ging verder dan alleen time management, dat heeft me veel opgeleverd.

  • Gijsbert van der Beek

    Rector, Altena College, Sleeuwijk


    Al drie jaar achtereen heeft Paul Koeleman van Eduxtens de cursus timemanagement voor een aantal personeelsleden van onze school verzorgd. Alle deelnemers gaven zonder uitzondering aan dat ze veel aan de cursus hebben gehad. Het heeft hen geleerd meer gestructureerd te werken, meer focus aan te brengen en duidelijker af te bakenen tussen werk en andere tijd. Bij allen gaf dat meer overzicht, meer grip en afbakening van tijd, waardoor het gevoel van “nooit klaar te zijn” een stuk minder werd. Dit schooljaar, 2018-2019, heb ik zelf ook meegedaan en ik deel de ervaring van mijn collega’s.

  • Dick Theunisse

    Opleidingsmanager, Hoornbeeck College, Amersfoort


    Mijn team met betrokken technische docenten wilde zich verder ontwikkelen in samenwerking en het nemen van verantwoordelijkheid. Het teambuildingtraject van Eduxtens heeft veel opgeleverd. We kijken nu met andere ogen naar elkaar. Onderlinge cohesie is versterkt. Docenten worden meer in hun kracht gezet en durven zich kwetsbaar naar elkaar en naar studenten op te stellen. Er ontstaan meer win-win situaties. Over het creatieve trainingsonderdeel van de zang-coach Jane Loois is nog lang gesproken (en gezongen).

  • QUIN GERRITSE

    Afdelingsleider Havo, Havo-HTL, Mavo, Edison College, Apeldoorn


    “Vóór het coaching traject werd ik geleefd door de waan van de dag, overkwam mij veel, werkte ik vaak last minute en had ik weinig overzicht en rust. Ik zocht bewust geen algemene training maar coaching op maat. Door de coaching heb ik veel inzicht en praktische handvatten gekregen en mijn timemanagement drastisch verbeterd. De coach was bijzonder goed afgestemd op mijn situatie als als afdelingsleider. Dingen overkomen mij nu niet meer, ik ervaar meer regie, rust en overzicht. Eduxtens beveel ik van harte aan.”

  • Deelnemer Timemanagement

    Docent GSF Bussum


    “Ik ben voor het eerst gaan plannen, vooral lange termijn. Alle acties en werk staat nu in mijn agenda. Ik kom er achter dat het allemaal best meevalt. Ik heb nu zelfs tijd over! Plannen is zelfs leuk geworden, het levert me overzicht en vooral rust. Ik heb het ook aan de kinderen in de klas verteld en laten zien. Ik heb spontaan mijn moeder gebeld en het verteld. Ik ben er zo blij mee.”

  • Marjolein Willemsen

    Voormalig rector CSG Het Streek, Ede


    “Een (te) volle agenda kun je deels zelf voorkomen door goed vooruit te kijken. Deze cursus geeft o.a. daarvoor veel handvatten. Ik bouw nu ook “rustmomenten” in in mijn agenda en sluit iedere week af met een afgewerkte lijst van werkzaamheden. Dat geeft veel ruimte en rust in mijn hoofd.”

  • Hanke Wiegand

    Docent Kunstgeschiedenis en coördinator CKV, A. Roland Holst College, Hilversum


    “Het timemanagement programma was gedegen, intensief en praktisch. Ontwikkeling en ambitie van docenten stonden centraal, waarbij kernwaarden en eisen die aan het docentschap worden gesteld leidend waren. Ik heb geleerd om zo productief mogelijk mijn agenda te beheren en effectief met mijn tijd om te gaan. De cursus sluit erg goed aan bij huidige hectiek in het onderwijs. Paul Koeleman heeft me ook tijdens de persoonlijke coaching gesprekken bijzonder geïnspireerd.”

  • Erik Visser

    Afdelingsleider middenbouw, IJsselcollege, Capelle aan den IJssel


    Ken je dat, collega’s die ontzettend hard werken en werkelijk alles doen om alle zeilen bij te zetten. Inzet en betrokkenheid zijn meer dan prima maar leidt er wel toe dat een aantal mensen op hun laatste benen lopen. Eduxtens heeft hen in een aantal intensieve bijeenkomsten en persoonlijke coaching geleerd slimmer en effectiever te werken, waardoor er weer meer energie is. Heel erg waardevol!