U ondersteunt het onderwijs met hart en ziel en met grote inzet. Toch merkt u dat door bezuinigingen u te weinig tijd heeft om goede kwaliteit te leveren en dat voelt niet goed. U werkt aan te veel verschillende zaken tegelijk en u ervaart voortdurend tijdsdruk. Er ligt veel op uw bordje: werk van verschillende ‘interne klanten’ en soms ook van werk van buiten uw onderwijsorganisatie. U vergadert met hen best frequent, zonder dat er altijd voldoende voortgang wordt geboekt.

Per dag ontvangt u (te) veel e-mails die u nauwelijks kunt afhandelen; uw Inbox loopt helemaal over. U verlangt naar momenten om met lange termijn zaken bezig te zijn, maar u heeft te weinig rust door de hectiek van de dag.

Onze training ‘Time Management voor ondersteunend personeel’ helpt u op een praktische manier verandering te brengen in het omgaan met deze werkdruk. Hierdoor ervaart u meer plezier in het werk en behaalt u meer resultaat.

De training geeft u:

  • betere planning van uw taken als ondersteuner
  • goede afweging in bestede tijd en gewenste kwaliteit van uw werk
  • slimmer omgaan met de vele emails
  • meer tijd om bezig te zijn met lange termijn zaken
  • goed overzicht van uw takenpakket als ondersteuner
  • inspirerende vergaderingen met in- en externe klanten
  • een beter functionerend team
  • meer rust in uw werkzaamheden waarbij u ook kunt genieten van de successen

Praktische informatie over vorm en werkwijze:

  • 3 groepsbijeenkomsten en 3 persoonlijke coaching momenten
  • persoonlijk werkdrukprofiel voor- en na de training d.m.v. online vragenlijst
  • programma is verspreid over een periode van 2-3 maanden
  • groepsgrootte maximaal 8 personen voor optimaal resultaat
  • programma vindt bij voorkeur plaats binnen de school
  • timemanagement programma bij voorkeur in groepsverband, individueel is ook mogelijk
  • Erik Visser

    Afdelingsleider middenbouw, IJsselcollege, Capelle aan den IJssel


    Ken je dat, collega’s die ontzettend hard werken en werkelijk alles doen om alle zeilen bij te zetten. Inzet en betrokkenheid zijn meer dan prima maar leidt er wel toe dat een aantal mensen op hun laatste benen lopen. Eduxtens heeft hen in een aantal intensieve bijeenkomsten en persoonlijke coaching geleerd slimmer en effectiever te werken, waardoor er weer meer energie is. Heel erg waardevol!

  • Hanke Wiegand

    Docent Kunstgeschiedenis en coördinator CKV, A. Roland Holst College, Hilversum


    “Het timemanagement programma was gedegen, intensief en praktisch. Ontwikkeling en ambitie van docenten stonden centraal, waarbij kernwaarden en eisen die aan het docentschap worden gesteld leidend waren. Ik heb geleerd om zo productief mogelijk mijn agenda te beheren en effectief met mijn tijd om te gaan. De cursus sluit erg goed aan bij huidige hectiek in het onderwijs. Paul Koeleman heeft me ook tijdens de persoonlijke coaching gesprekken bijzonder geïnspireerd.”

  • QUIN GERRITSE

    Afdelingsleider Havo, Havo-HTL, Mavo, Edison College, Apeldoorn


    “Vóór het coaching traject werd ik geleefd door de waan van de dag, overkwam mij veel, werkte ik vaak last minute en had ik weinig overzicht en rust. Ik zocht bewust geen algemene training maar coaching op maat. Door de coaching heb ik veel inzicht en praktische handvatten gekregen en mijn timemanagement drastisch verbeterd. De coach was bijzonder goed afgestemd op mijn situatie als als afdelingsleider. Dingen overkomen mij nu niet meer, ik ervaar meer regie, rust en overzicht. Eduxtens beveel ik van harte aan.”

  • Marjolein Willemsen

    Voormalig rector CSG Het Streek, Ede


    “Een (te) volle agenda kun je deels zelf voorkomen door goed vooruit te kijken. Deze cursus geeft o.a. daarvoor veel handvatten. Ik bouw nu ook “rustmomenten” in in mijn agenda en sluit iedere week af met een afgewerkte lijst van werkzaamheden. Dat geeft veel ruimte en rust in mijn hoofd.”

  • Klaas ter Veen

    Leidinggevende, De Meerwaarde, Barneveld


    De adviezen van Carel de Vries in de timemanagement training hebben me goed geholpen. De aanpassing van het werken met de mail levert veel tijdwinst op. De training ging verder dan alleen time management, dat heeft me veel opgeleverd.

  • Gijsbert van der Beek

    Rector, Altena College, Sleeuwijk


    Al drie jaar achtereen heeft Paul Koeleman van Eduxtens de cursus timemanagement voor een aantal personeelsleden van onze school verzorgd. Alle deelnemers gaven zonder uitzondering aan dat ze veel aan de cursus hebben gehad. Het heeft hen geleerd meer gestructureerd te werken, meer focus aan te brengen en duidelijker af te bakenen tussen werk en andere tijd. Bij allen gaf dat meer overzicht, meer grip en afbakening van tijd, waardoor het gevoel van “nooit klaar te zijn” een stuk minder werd. Dit schooljaar, 2018-2019, heb ik zelf ook meegedaan en ik deel de ervaring van mijn collega’s.

  • Deelnemer Timemanagement

    Docent GSF Bussum


    “Ik ben voor het eerst gaan plannen, vooral lange termijn. Alle acties en werk staat nu in mijn agenda. Ik kom er achter dat het allemaal best meevalt. Ik heb nu zelfs tijd over! Plannen is zelfs leuk geworden, het levert me overzicht en vooral rust. Ik heb het ook aan de kinderen in de klas verteld en laten zien. Ik heb spontaan mijn moeder gebeld en het verteld. Ik ben er zo blij mee.”

  • Dick Theunisse

    Opleidingsmanager, Hoornbeeck College, Amersfoort


    Mijn team met betrokken technische docenten wilde zich verder ontwikkelen in samenwerking en het nemen van verantwoordelijkheid. Het teambuildingtraject van Eduxtens heeft veel opgeleverd. We kijken nu met andere ogen naar elkaar. Onderlinge cohesie is versterkt. Docenten worden meer in hun kracht gezet en durven zich kwetsbaar naar elkaar en naar studenten op te stellen. Er ontstaan meer win-win situaties. Over het creatieve trainingsonderdeel van de zang-coach Jane Loois is nog lang gesproken (en gezongen).